Thursday, April 3, 2014

Strømpebuksepute

Da var man kommet til april måned. Dagene flyr virkelig av gårde, føles bare som det var noen få uker siden vi begynte det nye året. Og nå er påsken og bursdagen min rett rundt hjørnet. Gleder meg^^,

Som overskriften tilsier så har jeg vært litt i resirkuleringshjørnet. (ja, ble litt lei og utålmodig når det kom til genseren så jeg har valgt å legge den på hylla for en liten stund). På lørdagen (tror jeg) ryddet jeg i klesskapet og det endte opp med at jeg fant en haug med gamle strømpebukser som hadde blitt litt hullete. Men i stede for å bare kaste dem fant jeg ut at jeg skulle prøve å strikke et putetrekk. Og slik ble resultatet:


Det jeg har gjort er rett og slett klippet opp benene til strømpebuksene til lange strimler, lagt opp 25 masker på pinner nr 15 og strikket stripvis til ønsket lengde, dampet og festet i sidene. (De grønnestripene er noe bomullsgarn jeg hadde som jeg har fingerhelket først for å gi det rett størrelse i forhold til strømpebuksene. Og gjorde det for å gjøre puten mer spennende). Enkelt og greit å lage, og har du noen spørsmål, spør =)


Uansett, ha en flott uke videre, jeg skal vri hjernen min i forbindelse med en temafest jeg har blitt invitert til helgen =)


1 comment:

Unknown said...

hvordan kuttet du opp strømpene?