Monday, July 22, 2013

Grå tøysko (upsycle)

Hva gjør en når sesongens sommersko får et hull og en har blitt veldig glad i dem?

 
Originalt hadde jeg tenkt å brodere selv en grå blomst over hullet, men siden mine broderi kunnskaper er så å si ikke eksisterende gav jeg opp etter det tredje forsøket. Da gikk jeg heller å rotet i tingene til mamma. Og til mitt hell fant jeg en nydelig hvit brodert blomst som jeg rett og slett sydde over hullet så nå synes det i alle fall ikke.


Men så er det sålene, stoffet som hadde vært på dem hadde løsnet og de hadde løsnet fra selve skoen dette gjør det ekstra tungvint å ta skoene av og på. Men heldigvis har mamma masser av gamle tøyrester som er for store til å kaste men for små til å bruke til noe fornuftig. Så ved å bruke kontaktlim som jeg fant limte jeg passende tøybiter fast, lot det tørke i press for så å klippe til. Skal ikke klage på resultatet der.

Helt til slutt limte jeg fast sålene til skoene igjen og pakket avispapir inni slik at det ble litt press men det hele tørket.


Så nå trenger jeg ikke å tenkte på sommersko før til våren igjen! (håper jeg)

 Resultatet:


No comments: