Friday, June 28, 2013

Plattinglegging og kamferdrikk

God fredag godtfolk!

Nå er jeg tilbake etter noen fantastiske dager på hytta i Melfjorden. Beste stedet på jord! Og dagene har blitt brukt til å starte på å bygge platting, og det merkes på kroppen i dag. Det finnes ikke en kroppsdel som ikke har det vondt akkurat nå. Men det er verdt det!

Har en god del igjen, men det er en god start!


På grunn av de store temperaturforskjellene på hemsen hvor jeg sover, har jeg pådratt meg en liten forkjølelse, så nå jeg sitter å hoster som en idiot! Heldigvis vet jeg råd. Siden jeg har aldri vært noen tedrikker og halspastiller fungerer ikke på meg har det alltid vært veldig slitsomt med forkjølelser for meg. Så i vinter når jeg slet med en kraftig forkjølelse fant jeg ut at jeg skulle prøve å knuse litt kamferdrops, blande det med varmt vann,  og ha litt honning og sitron. Og det ble meget vellykket! Skal ærlig si at smaken er litt hips om haps, men kamferdrikken løsner opp og smører halsen fra første slurk!


Varm kamferdrikk - oppskrift:
Det du trenger er:
Gul kamfer
Honning
Sitron
Kokt vann

Knus noen kamferdrops, jeg bruker ca 5-6 stykker på en kopp. Ha i 1-2 spiseskjeer med honning, og en stor dæsj med sitron. Hell på varmt vann og rør rundt til dropsene er oppløst. Så er det bare å nyte det!


Nå skal jeg hoppe i badekaret i et lite håp om at kroppen skal slutt å verke!

No comments: